Visuell identitet

En visuell identitet med ett attraktivt formspråk och kommunikativa riktlinjer bygger ett starkt varumärke. Vi har både kunskapen och hantverket, med över tio år i branschen och ett guld i svenska designpriset. Hör av er för en kostnadsfri offert.

  • Fotalla
  • Logotyp
  • Fotalla
  • Totebag
  • Kongahälla Center
  • Logotyp
  • Kongahälla Center
  • Symbol
  • Sikö Auktioner
  • Logotyp
  • Sikö Auktioner
  • Trycksaker
  • Dugges
  • Ordbild hybridöl
  • Motel L
  • Logotyp
  • PILS
  • Dugges bar
  • PILS
  • Dugges bar
  • PILS
  • Logotyp Dugges bar
  • Dugges
  • Symbol
  • Pysslingen Förskolor
  • Logotyp
  • Pysslingen Förskolor
  • Pyss & Ling
  • Vidd Arkitektur
  • Logotyp
  • Welcom / Rud Pedersen Group
  • Färgschema
  • Raion
  • Logotyp
  • Rulla Vagn
  • Logotyp




Detta ingår i visuell identitet

En grafisk profil är en enhetlig visuell identitet för ett varumärke. Den inkluderar logotyp, färgschema, typsnitt, designelement och riktlinjer för form- och bildhantering. Målet är att skapa ett igenkännbart och enhetligt resultat över olika plattformar, vilket stärker varumärkets identitet och förtroende hos målgruppen.



Vårt arbete med visuell identitet

Dahlbäck/Söderberg har ett uppstartsmöte med er. Därefter får ni en kostnadsfri offert och tidplan. Sen börjar den kreativa och strategiska processen där vi från idé till utförande tar fram er kommande visuella identitet.



Vår erfarenhet av visuella identiteter

Vi har genom åren tagit fram visuella identiteter för Dugges Bryggeri, Pysslingen (AcadeMedia), Motel L, Kongahälla Center, Sikö Auktioner, Benne Pastabar, Standout Chocolate, Raion och Gavia Invest.

Ledord

Unikt
Användarvänligt
Attraktivt
Modernt
Hållbart

Du använder en föråldrad webbläsare. Alla funktioner fungerar inte i din webbläsare. Var vänlig uppgradera din webbläsare för att förbättra din upplevelse och öka din säkerhet.