














Detta ingår i visuell identitet
En grafisk profil är en enhetlig visuell identitet för ett varumärke. Den inkluderar logotyp, färgschema, typsnitt, designelement och riktlinjer för form- och bildhantering. Målet är att skapa ett igenkännbart och enhetligt resultat över olika plattformar, vilket stärker varumärkets identitet och förtroende hos målgruppen.
Vårt arbete med visuell identitet
Dahlbäck/Söderberg har ett uppstartsmöte med er. Därefter får ni en kostnadsfri offert och tidplan. Sen börjar den kreativa och strategiska processen där vi från idé till utförande tar fram er kommande visuella identitet.
Vår erfarenhet av visuella identiteter
Vi har genom åren tagit fram visuella identiteter för Dugges Bryggeri, Pysslingen (AcadeMedia), Motel L, Kongahälla Center, Sikö Auktioner, Benne Pastabar, Standout Chocolate, Raion och Gavia Invest.
Ledord
Unikt
Användarvänligt
Attraktivt
Modernt
Hållbart